Ahad, 24 Oktober 2010

PASAR MALAM

Sebelum ni aku ada bukak kedai makan yang aku dan asben usakan bersama.kedai tu kami dah bukak lebih kurang 2thn lebih jugak .disebabkan kami mempunyai berbagai masalah yg tidak dapat dielakkan kami terpaksa menjual kedai itu dan membuat bisnes lain.bisnes tu berniaga di pasar malam.EEEMMMMbila di pikirkan balik lagi bagus niaga pasar malam x payah nak pakai pekeja ramai2.Ni lah sebab musabab aku terpaksa jual kedai .dekat setahun jugak aku runing kat kedai berdua je ngan my asben.penat nye tuhan je yg tau.tp ade jugaklah kadang2 tu part time.tapi manelah nak boleh arapkan sangat part time bila diaorang rase nak datang diaorang datanglah bila dah dapat gaji batang idung pun x nampak.jadi terpaksalah aku ngan asben je yg runing kedai.jadi kami buat keputusan untuk jual kedai 2.alhamdulilah dah ada orang beli.mula2tu ramai jugak yg kata nak beli last2tak jadi.frust jugak le asben aku 2.sekarang ni dah ade org beli dah duit pun dah bayar setengah.dapatlah jugak gunakan duit tu bayar ape yang patut.orang yg beli kedai 2 pun pulak suruh my asben buat consaltan untuk kedai yg dia beli 2.alhamdulilah rezeki jangan di tolak.asben aku kan dulu dia chef kat hotel jadi dia pandailah dalam bab-bab cam ni lagi pun asben aku memang suke buat keje ni.sekarang ni dia tengah sibuk buat keje consalten dia lah tu
ukiran nie my asben yg buat dia memang kreatif

nampak x tunggul kayu yg besandar kat ting tu.tu akar pokok bakau my asben yg cari tunggul 2.tp tunggul tu dah hilang tak taulah sape dah rembat .berat tu tunggul tu kalau sorang angkat mane boleh.ralat betul rase .


Nilah gambar kedai aku .sekarang tinggal kenangan jelah.

3 ulasan:

  1. caiyok2.. usaha tangga kejayaan asen.. hehehe

    BalasPadam
  2. sayang kedai tu..nasib baik sempat we all dtg makan aritu...makanan memang best.......puas hati.....

    BalasPadam